de oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in een bekende wifi bug in android 3.2 die nog opgelost moet worden.
Je kan het probleem iets minder frequent laten worden door STATIC ip op te geven in je wifi verbinding... liefst ook op de wifi verbinding van je andere apparaat.
je kan ook proberen je router op een ander channel in te stellen, als je in een huis woont mey heel veel wifi netwerken van buren om je heen, bijvoorbeeld. Met de app wifi manager uit de market kan je op de radar snel uitzoeken welke channel nog aardig vrij is.
ik ben zelf gestopt met wifi permanent aan te willen hebben. ik zet de wifi met de hand aan en uit voor ik het scherm uit zet, dan is het systeem tenminste niet bevroren als ik de tablet weer doe ontwaken. ik gebruik de widget die bij Wifi Manager komt daarvoor. Als ik wifi permanent will hebben, zorg ik dat het scherm niet meer uit zichzelf op standby meer gaat. ook hier kan een widget voor gedownload worden uit de market.
dit is allemaal ontwijkend wifi probleem gedrag, maar de oorzaak is een bug in android en die moet gefixed worden om dit echt op te lossen.